Wij van Changeant zijn hard aan de weg aan het timmeren als platform in de modebranche. Met ons oud-leden bestand creëren wij een waardevol netwerk. Om dit netwerk nog beter te onderhouden en te kunnen optimaliseren, hebben wij begin 2018 The Fashion Business Club opgericht. Het doel hiervan was om op die manier nog meer waarde aan onze vereniging toe te voegen.

Om ons netwerk te blijven prikkelen, organiseren wij ieder jaar een netwerkevent en verschillende bedrijfsuitjes. Zo kunnen we deze belangrijke contacten onderhouden en onze nieuwe leden aan deze contacten koppelen.

Netwerk events

Fashion Entrepreneurship

Dit was ons eerste netwerkevent en vond plaats in maart 2018. Spreker Yvo Staudt, een accordeonist die ondernemer is geworden in de horlogebranche, inspireerde onze studenten tot het beginnen van een eigen onderneming als twintiger. Thomas Oeben, oud-lid van Changeant heeft alle schepen achter zich verbrand en is zijn eigen winkel begonnen. Marieke Deckers inspireerde onze dames om te starten met ondernemen.

URBANISM

Het netwerk event genaamd Urbanism vond plaats in november 2018. Het event stond volledig in het teken van de Nederlandse streetwear en welke invloed streetwear op de modebranche heeft.

Bonne Reijn van Bonne Suits en Maru Asmellash van The New Originals inspireerden ons met hun sterke visies. Eric Franzel van In Gold We Trust vertelde ons hoe zijn kleren gedragen worden door internationale artiesten als Chris Brown en French Montana. Jong talent Xander Suilen (Changeant lid)  van zijn eigen brand Unique Amsterdam vertelde hoe zijn kleding bij FOUR Amsterdam in de rekken terecht is gekomen en dat rappers als Ronnie Flex zijn kleding enorm zijn gaan waarderen.

Fashionvalley: Toekomstgericht

Op 11 december 2019 is Fashionvalley in het leven geblazen. Fashionvalley is een seminar/netwerkevent waarbij verschillende sprekers uit de modebranche komen vertellen over verschillende interessante onderwerpen gericht op de toekomst. Onze eerste editie van Fashionvalley vond vorig jaar plaats in Denim City in De Hallen Amsterdam.

Anouk Bosma heeft onze leden verteld over het bedrijf Fashion Cloud en hun vooruitlopende technologie. Walli Sadat sprak over zijn streven naar winkels met zo min mogelijk personeel en Loes Noom deelde haar visie op het gebied van duurzaamheid in de fashion branche.

Onze toekomst

In maart van het jaar 2021 heeft het netwerk event met de naam ‘onze toekomst’ plaatsgevonden. Dit event stond volledig in het teken van ondernemers en de weg die ze bewandeld hebben om te komen waar ze nu staan.

Op dit netwerk event waren meerdere sprekers aanwezig. Otto Klein, de eigenaar van Collections, was hier een van. Naast Otto Klein was ook Jort Jeursen aanwezig. Jort Jeursen is de International Sales Director van State of Art. Als laatste spreker was Rudi Gerritsen aanwezig.

Het netwerk event

Het laatste netwerk event wat heeft plaats gevonden was een netwerk event zonder thema. Hier is voor gekozen om ze de sprekers volledige vrijheid te geven in wat zij wilden vertellen. Zo had de avond een erg gevarieerd beeld en was het erg leerzaam en informatief.

Op dit netwerk event waren opnieuw meerdere sprekers aanwezig. Peter van Kampen van NO LABEL was deze avond aanwezig. Hij heeft het echt over het merk gehad en hier allerlei ins en outs over verteld. Daarnaast was Ernst van Veen van Trench Agency aanwezig. Als laatste spreker was Liz van der Putten van Ted Louise aanwezig. Het leuke hier aan is dat zij een TMO alumni is. Zij heeft verteld over haar route die ze heeft bewandeld om te komen waar ze nu is met haar eigen label.

Bedrijfsbezoeken

FP-Academy

Wij zijn al een aantal keer op bedrijfsbezoek bij FP-Academy geweest. Zij gaven ons een rondleiding in het World Fashion Centre en organiseerde een workshop bij FUR-Lab. FUR-Lab is een bedrijf dat zich op een duurzame manier bezighoudt met bont, zoals het recyclen van verschillende bontproducten.

Edgar Nijdam

Oud-lid van Changeant en tevens alumni van TMO, Edgar Nijdam, heeft al twee verschillende bedrijfsbezoeken georganiseerd voor Changeant. Hij leerde ons in het eerste bedrijfsuitje alles over maatkleding en in het laatste uitje gaf hij onze leden verschillende tips om jezelf te presenteren als jong professional binnen de modebranche, hiervoor vertelde hij over zijn eigen ervaringen hiermee.

G-Star

In het jaar van 2021 zijn wij op bedrijfsbezoek geweest bij G-Star. Hier hebben we een rondleiding gekregen door het hoofdkantoor. G-Star heeft een erg groot jeans archief waar wij ook een kijkje in hebben mogen nemen. Aan het einde van de rondleiding hebben we met iedereen nog gezellig een drankje gedronken in de kroeg van G-Star.

Denham

Het laatste bedrijfsbezoek wat Changeant heeft gedaan was bij Denham in Amsterdam. Hier hebben we een presentatie gekregen over het bedrijf en alles wat hier bij komt kijken. Vervolgens hebben we ook een rondleiding gekregen door het kantoor. Deze avond hebben we opnieuw gezellig afgesloten met een drankje.

Voor het aankomende jaar hebben wij nog veel meer leuke plannen om ons netwerk uit te breiden en te kunnen onderhouden. Op deze manier kunnen wij onze leden veel leren over alle ins en outs binnen de modebranche!