Laura Hanssen

.

Hoe Laura’s hobby en beroep perfect samenkomen bij haar baan bij Brunotti

.

Laura Hanssen is in 2011 afgestudeerd aan TMO. Tegenwoordig is ze docent sportswear op TMO en is ze productmanager bij Brunotti.

.

Na haar afstuderen van TMO is Laura te werk gegaan bij Peek en Cloppenburg WE Fashion. Door haar voorliefde voor skiën is ze gescout door een recruiter, niet veel later was ze werkzaam bij Brunotti. Haar liefde voor skiën en het ontwikkelen van ski-jassen komen hier samen.

.

Het is natuurlijk veel leuker om het hele proces van een kledingstuk mee te maken!”

Eigenlijk is ze er dus een beetje in komen rollen. Zo zei ze ook dat vroeger al wist dat dit haar droombaan zou worden, alleen dat ze dus niet goed het verschil zag tussen een product developer en een inkoper.

Toen Laura 6 jaar was, kwam ze terecht in een skiteam. Dit heeft ze gedaan tot haar 13e, maar helaas kon ze door blessures niet meer op dat niveau skiën. Desondanks heeft ze haar lerarenopleiding gehaald, en doet dit nog steeds met liefde. Ze ging bijna ieder seizoen wel op skivakantie. Hierdoor kon ze dan ook wel eens skikleding testen op de skipistes!

.

Ik verhuis nog eens naar Oostenrijk”

Bij Brunotti zijn er natuurlijk ook veel leuke uitdagingen als product developer. Sustainability is ook wel een groot onderwerp waar het team van developers veel mee bezig is. Ze maken grote stappen op dit gebied. De zomercollectie van 2022 is 60% op een groene basis, terwijl de zomercollectie van 2020 dit nog 0% was.

Als product developer ziet iedere dag er totaal anders uit. Het is erg chaotisch werk want veel loopt door elkaar. Zo werk je met 5 verschillende seizoenen tegelijkertijd, en ben je normaal gesproken iedere maand wel een keer naar het buitenland.

Haar tijd bij TMO

Netwerken is mega belangrijk, vooral in het begin van je carrière. Hierdoor kom je via andere mensen weer op totaal andere plekken terecht. Laura’s tip voor de schoolgaande leden is dan ook: blijf netwerken en blijf in contact met de mensen binnen het bedrijf. Eigenlijk is het dan ook een beetje een kwestie van ergens inrollen en vooral geluk.

.

“Blijf netwerken en onderhoud het contact met de mensen binnen je branche”

Als Laura terug kijkt naar haar tijd op TMO vergeleken nu, zijn er maar een paar kleine verschillen. Zo hebben huidige studenten geen Duits lessen meer en worden er ook geen gymlessen meer gegeven in de kleine sportschool Fitness Doorn. Projecten zagen er ook heel anders uit. Zo hadden zij in semester 4 een project waar ze een modeshow moesten organiseren met alles erop en eraan zoals het stylen van kleding en de modellen opmaken.